Klubbmästerskapet i hoppning 2024

20.09.2024

Välkomna till Klubbmästerskapet i hoppning 2024 den 27/10 vi återkommer senast fredag 25/10 med tid

Ett klubbmästerskap ska skapa gemenskap och härlig klubbkänsla både vid förberedelser och genomförande.

KM är öppet för alla som är medlemmar 2024 och är man medlem i flera klubbar måste man välja vilken klubb man rider sitt KM för. Man kan bara delta i ett KM. Man behöver inte ha grönt kort eller licens för att delta men det är bra om man har med en kunnig medhjälpare. Samtliga hästar måste ha godkänd vaccination för att få starta.
Våra KM regler hittar man på https://www.wisbyridklubb.se/klubbmasterskap-wrk/

Även i år arrangerar vi Lilla KM. Lilla KM rider man i 30–80 cm är till för er som vanligtvis inte tävlar LC/1.00 och uppåt, eller som inte har tävlat alls. Alla ridhästar tävlar mot varandra oavsett höjd detsamma gäller för ponny.
Anmäl er i klass 1 Lilla KM. VIKTIGT!! att man skriver i meddelande vilken höjd man önskar hoppa sitt KM i gäller alla

Efter Lilla KM är det KM som går i LC/1.00, Startar man vanligtvis på höjder från LB/1.10 och uppåt så startar man sitt KM på 10 cm högre skriv i meddelande i TDB att du startar på 10 cm högre
Anmälan i klass 2 KM LC/1,00 VIKTIGT!! Att man skriver i meddelande vilken höjd man önskar hoppa sitt KM -Gäller alla

Bedömningen är A: Da Capo 3 som rids i två omgångar. Först rider man en omgång och oavsett om man är felfri eller inte så rider man en omgång 2. I andra omgången ska ryttaren försöka rida på samma tid som i omgång 1. Den med minst fel och lägst tidsdifferens vinner.

Vi utser en klubbmästare för ponny och en för ridhäst Både i Lilla KM och KM 1: a-3:e placerade får rosett och medalj och deltar på prisutdelningen till häst. Övriga deltagare i KM får deltagarrosett vid prisutdelningen. Och på årsmötet 2025 delas plakett/statyett ut till KM placerade 1–3

Betalning 150 kr/start senast 27/10, 30 minuter innan din första start till vårt Swishnummer 123 548 9364. Man ska uppvisa sin betalning och vaccination i sekretariatet på Rävhagen innan hästen får lastas av.

Anmälan via Tävlingsdatabasen öppnar 19/9 kl. 18:00 och stänger för anmälan 21/10 kl. 18:00

Har man problem med att anmäla i TDB, så går det att skicka mejl till wrk_hopp@outlook.com senast 21 oktober med uppgifter på häst/ponny och ryttarens för och efternamn. Uppgifter om vilket KM samt höjd.

Café kommer hålla öppet under dagen med lättare försäljning

När vi är färdiga med allt efter tävlingsdagens slut så bjuder vi alla på fika i cafeterian!

Varmt välkomna till en härlig dag med klubben! 😊