KM i dressyr 26/10

10.10.2024

Välkomna till klubbmästerskap i dressyr den 26 oktober 2024. kl. 14:00

KM är öppet för alla som är medlemmar 2024 och är man medlem i flera klubbar måste man välja vilken klubb man rider sitt KM för.
Man kan bara delta i ett KM.

Ett klubbmästerskap ska skapa gemenskap och härlig klubbkänsla både vid förberedelser och genomförande. Man behöver inte ha Grönt Kort eller licens för att starta på en klubbtävling. Man måste visa upp giltigt vaccinationsintyg på häst/ponny för att få starta. TR (Tävlingsreglemente) gäller i samtliga moment som rör säkerhet, hästens hälsotillstånd, olämplig bestraffning. Dispens ges för klädsel, till exempel behöver du inte ha vita ridbyxor eller ridjacka/kavaj.

Alla tävlar mot varandra och högst procent vinner.
När procenten beräknas så kommer vi utgå från ett koefficientsystem. Det innebär att resultatet gångas med en koefficient enligt följande:
Lätt C koefficient 1,0
Lätt B koefficient 1,025
Lätt A koefficient 1,05
Medelsvår B koefficient 1,1Program att välja på:
Program på kort bana
LC:1
LB:1
LA:1
 Program på lång bana
LB:3
LA:3
Msv B:1

Vi utser en klubbmästare, en 2:a och en 3:a på ponny.

Det måste vara minst två ponnyer, respektive ridhästar för att KM ska bli av.

Max en start per ryttare.

Priser: Medalj till KM-mästarna, och 2:a och 3:e placerade ponny och  ridhäst.
Rosett till alla placerade 1-3 ponny och ridhäst. Plakett/statyetter delas ut på årsmötet.

Anmälan och kontakt: wrkdressyr@gmail.com  senast den 24/10.
Skriv "KM Dressyr 2024" i ämnesraden när du anmäler samt ange i mailet ryttarens namn, hästen/ponnyns namn samt vilket program du vill rida.

Betalning: 100:-/start till swishnummer 123-548 93 64 senast 24/10. Märk betalningen med "KM Dressyr" och ryttarens namn.Varmt välkomna!